קורס סייעות רופא שיניים – בפיקוח משרד הבריאות

    אני מאשר/ת קבלת דיוורים ישירים ודברי פרסום ממכללת אורנס בכפוף למדיניות הגנת הפרטיות - מדיניות הגנת הפרטיות
    אני מאשר/ת קבלת דואר פרסומי

    קורס סייעות רופא שיניים – בפיקוח משרד הבריאות


    סייעת השיניים מהווה חוליה חיונית ובלתי נפרדת משרשרת צוות מרפאת השיניים המודרנית.
    אחד מהמקצועות המבוקשים ביותר כיום בשוק העבודה הוא הסייעות לרופאי השיניים.
    הסייעת משמשת כיד ימינו של רופא השיניים כחלק ממערך התמיכה שלו.
    סייעת רופא השיניים הינו תחום במקצועות הפרא רפואיים המרתקים.
    מסלול הלימודים כולל את כל תחומי הדעת במרפאת השיניים, מחלות הפה, מכשור וציוד בעולם הדנטלי לרבות ניהול הטיפולים וליווי המטופל.
    מסלול הלימודים הינו עיוני ומעשי נרחב. תפקידה המרכזי של הסייעת מתמקד בהכנת חומרים ומכשירים לטיפול רפואי דנטלי, ביצוע צילומי רנטגן ושמירה על כללי ההיגיינה והסטריליזציה במרפאה.
    הסייעת תלווה מגוון נרחב בעולם טיפולי השיניים במרפאה ביניהם כירורגית פה ולסת, שיקום הפה, טיפולי שורש, טיפולים אורתודונטים, טיפולים פריודנטלים, טיפולי שיניים בילדים ועוד.
    שיתוף הפעולה בין הסייעת לרופא השיניים הוא מרכיב מכריע בהצלחת הטיפול והמרפאה בכלל.
    ניהול מרפאה תקין מושתת בין היתר על יחסי התקשורת בין הסייעת לרופא למען קידום היעילות ומהירות הטיפול הרפואי.
    שביעות רצון המטופלים, הכלת צרכי המטופל, ההקשבה והקניית תחושת הביטחון, כל אלה הם בסיס מכריע להצלחת המרפאה תוך עמידת הסייעת בסטנדרטים לימודיים מקצועיים אשר הם הקרקע הבסיסית לתפקוד הסייעת.

    • 1. מונחים בסיסיים באנגלית הנדרשים ללימוד והבנת תוכנית הלימודים.
      2. אנטומיה ראש צוואר: מבנה כללי:
      גולגולת ולסתות שרירי הצוואר והלסתות, שרירי הפנים, מסלולי עצב וכלי דם עיקריים כולל צוואר, בלוטות רוק גדולות וקטנות.
      3. מבוא לפסיכולוגיה/מדעי התנהגות:
      מדעי ההתנהגות, צוות המרפאה, פרופיל התנהגות של סייעת, מונחי יסוד במדעי ההתנהגות ויצירת קשר למרפאת השיניים, פחד, חרדה כאב, המטופל החרדתי, יחסי מטפל מטופל, משחקי תפקידים.
      4. ניהול מרפאת שיניים: ניהול מרפאה בתנאי שוק, פיתוח יכולת התמודדות עם בעיות יומיומיות
      בחזקת המרפאה ובתפעולה, תכנון מרפאת השיניים ובחירת ציוד מתאים, הכרת תוכנות ניהול ייעודיות ברפואת השיניים, עקרונות הניהול החשבונאי לרופא שיניים ושיננית, ניהול רשומה רפואית ושמירת תיעוד רפואי, שימושי מחשב בסיסיים.
      5. ציוד ומכשור דנטלי: הכרת היחידה הדנטלית, תפעולה, טיפול בתקלות נפוצות, קומפרסור,
      סקשן, תחזוקת מערכת קירור המים, אוטוקלאב.
      6. מבוא לביולוגיה: מאפייני החיים תא כיחידה בסיסית של החיים: מבנה התא, מידור ותפקוד, הכרת האורגניזם, הרכב התא, קרום התא, החומר התורשתי וחלוקת התא.
      7. מיקרוביולוגיה:
      סוגי חיידקים, פטריות ווירוסים, הקשר בין המרכיבים השונים של החיידק לסביבת הימצאותו וגידולו, מנגנוני גרימת הנזק לגוף האדם,
      פרוקריוטים: חיידקים, וירוסים ופטריות, מטבוליזם, אנטיביוטיקה עקרונות פעולה.
      8 .פרמקולוגיה:
      הכרת העקרונות הבסיסיים של מדע הפרמקולוגיה, שמות תרופות, צורות מתן והגשת תרופות, תרופות אנלגטיות, תרופות אנטיביוטיות, תרופות לאלחוש, קריאת תוויות, סדציה, גזים, תרופות הרגעה.
      9. מבוא לאנטומיה כללית ותפקודית: ידע והכרת המערכות העיקריות בגוף האדם, ידע בפיזיולוגיה כללית ובפיזיולוגיה של מערכות הגוף,
      מושגי יסוד: מבנה, מערכות הגוף, שלד, שריר, לב, נשימה, עיכול, כליות ושתן, דם ועצבים.
      10. קורס עזרה ראשונה
      11. מצבי חירום: טראומה, פצעים, כוויות, שברים, פגיעות בעלי חיים, החייאת ילדים ותינוקות, החייאת מבוגרים, החייאה במרפאת השיניים, מצבי חירום רפואיים, גורמים למצבי חירום דנטליים.
      12. מדעי יסוד ברפואת שיניים: לשון שרירים ועצבוב, שרירי הצוואר כללי ובסיסי, חלל האף סינוסים, עצמות פנים וגולגולת כולל לסת עליונה ותחתונה.
      13. מורפולוגיה דנטלית: שיטות מספור משנן נשיר וקבוע, סדר בקיעה וגילאים משנן נשיר וקבוע,
      מבנה אנטומי של שן בודדת, בשיניים וצדדים כוונים, מאפייני קבוצות שיניים חותכות, ניבים, מלתעות, טוחנות, הבדלים מורפולוגיים בין משנן חלבי לקבוע, בקיעת שיניים וחילוף משנן, שרירי הלעיסה וההבעה, לשון שרירים ועצבוב, שרירי הצוואר כללי ובסיסי, חלל האף סינוסים, עצמות פנים וגולגולת כולל לסת עליונה ותחתונה, מפרק ה-TMJ.
      14. בקרת זיהומים: חיידקים, וירוסים, פטריות, נבגים. דגש על מחלות אוראליות,AIDS ,HBV ,HCV ,TB SARS נשימה ודרכי אמצעים למניעת הדבקה, חיטוי ועיקור, דוגמאות מהמרפאה, הנחיות OSHA ; CDC חיטוי, עיקור, מסכות, כפפות, משקפי מגן, בגדים, חיסונים לאנשי מקצוע, הנחיות משרד הבריאות למניעת זיהומים, חשיפה לזיהום, אספקטים
      מדיקו-לגליים, חומרים לחיטוי משטחים, חיטוי ועיקור ציוד נייח וציוד שאי.
      15. חוק ואתיקה: אתיקה כללית תורת המוסר וזכויות האדם אתיקה רפואית, יחסי מטפל מטופל, נשאי נגיפים, חופש העיסוק-אמצעי משמעת, חוק זכויות החולה, הסכמה מודעת, פקודת רופאי שיניים, תקנות רופאי שיניים, הנחיות משרד הבריאות, פרסומת אסורה מעשי:
      – אורטודנטיה : מבוא , יחס לסתות, מכשור קבוע ונייד…
      – אנדודונטיה: מבנה המוך, היסטופתולוגיה, אבחנה קלינית
      ורנטגנית סוגי טיפול אנדודונטלי, אטיולוגיה, שלבי טיפול שורש, מכשור אנדודונטי.
      – עששת: הגדרה ותיאור המחלה- אטיולוגיה מולטיפקטוריאלית-פלאק, סובסטרט, מאכסן,
      תזונה ובריאות הפה והשיניים, מניעת עששת כולל פלואורידים.
      – משמרת: מבוא לרפואת שיניים משמרת, משטחי שיניים, סוגי חללים, עקרונות הכנת חלל,
      חומרי שחזור- אמלגם, קומפוזיט ועוד.
      – שיקום הפה
      – חומרים ומכשור דנטאליים
      – כירורגיה: טראומות דנטליות, גרמיות, לשרירים, זיהומים ממקור אודונטגני ולא אודונטוגני,
      עקירות ועוד
      – פתולוגיה אוראלית ורפואת הפה.
      – רדיולוגיה: קרינת רנטגן- שימושים, סכנות, אמצעי הגנה, סוגי צילומים דנטליים- פריאפיקלי, נשך, אוקלוזלי, סטטוס, צילום ממוחשב.
      – פריודונטיה: מערכת התמיכה של השיניים- מבנה כללי, רקמות התמיכה, מחלות פריודונטליות- אטיולוגיה, אבחנה, טיפול..
      – פדודונטיה: מורפולוגיה דנטלית, עששת בילדים וסוגי טיפולים, אלחוש בילדים.
      – בקרת כאב ואלחוש: מושג הכאב, עקרונות האלחוש המקומי, סיבוכים באלחוש.
      – מניעה: חינוך לבריאות בסיסי, שיטות צחצוח.
      – חולים סיסטמיים: מבוא וגישה למטופל חולה סיסטמי, מחלות סיסטמיות, ביטויים בפה והקשר עם טיפול דנטלי, יתר לחץ דם, מחלות כבד, מושתלי איברים, האישה ההרה.

    • בוגר 12 שנות לימוד או מעל גיל 30
      11 שנות לימוד.
    • מעבר בחינה פסיכוטכנית.

    • דיפלומה מטעם משרד הבריאות לעומדים בכל הדרישות הלימודיים ובבחינות ההסמכה של משרד הבריאות.

    • הלימודים מתקיימים בשני מסלולים:
      1. מסלול ערב משולב:
      יומיים בשבוע ערב ושישי בוקר. משך הלימודים כשנה.
      2. מסלול בוקר:
      שלושה ימים בשבוע מהשעה 08:30-14:00.
      • 250 שעות אקד’ התנסות במרפאה המפוקחת על ידיי משרד הבריאות אליהן ייעשה שיבוץ על
      ידיי מוסד הלימודים ובאחריותו.
      • 330 שעות אקד’ לימוד עיוניות בכיתה ובחדר הטיפולים במוסד הלימודים.
      • 120 שעות אקד’ לימוד מעשיות במכללה.
      • 8 סדנאות, העשרה בנושאים רלוונטיים.
      סה”כ 708 שעות לימוד אקדמיות.

    • מתקיימות שתי בחינות מטעם משרד הבריאות, עיונית ומעשית.
    • הבחינות מתקיימות בירושלים.
    • תלמיד אשר עובר את המבחן העיוני רשאי לגשת לבחינה המעשית תלמיד אשר עבר בציון
      מעל 75 את הבחינה העיונית פטור מהבחינה המעשית.
    • אגרת הבחינה תשולם במעמד הרישום לבחינה.

    תהליך ההרשמה וקבלה ללימודים

    שלב 4 : שיחת קבלת פנים , שיבוץ לקבוצות הלימוד והיכרות עם רכז המסלול.

    שלב 5 יוצאים לדרך : אנחנו במכללת אורנס נרגשים להיות חלק מהעתיד המקצועי שלך... להיות חלק מהכשרה מקצועית איכותית בליווי צמוד עד להצלחה..

    שלב 1 : בואו נכיר... שיחת היכרות עם רכזת התחום סקירה ומידע על תכני הלימוד, דרישות שוק התעסוקה, תנאי קבלה.

    שלב 2 : הרשמה מילוי טפסי רישום, ותשלום דמי רישום.

    שלב 3 : משלמים...מכללת אורנס מעמידה לרשותך מגוון מסלולי תשלום וקרנות מימון בפריסה נוחה. תשאלו אותנו על אפשרויות המימון

      אני מאשר/ת קבלת דיוורים ישירים ודברי פרסום ממכללת אורנס בכפוף למדיניות הגנת הפרטיות - מדיניות הגנת הפרטיות
      אני מאשר/ת קבלת דואר פרסומי

      תפריט נגישות

      פרסומת
      (: ?כבר עוזבים
      תנו לנו הזדמנות לתת לכם ייעוץ לימודים